About Me

My photo
Ampang, Selangor, Malaysia
To describe bout me @ yrself u need to get an opinion from other's so this is wat people says about me : CRAZY, CARING, TEMPER, SPOILT BRAT, BOSSY, SNOBISH, STUCK UP, PERFECTIONIST, GOOD LISTENER, GOOD ADVISOR, TV ADDICT, LOVING, TOO COMITTED, CHILDISH, EASY GET HURT, GOOD PRETENDER, KEEP EVERYTHING TO MYSELF... basically there's still a lot more but i'm afraid that the space is not enough for me to fill in..hehehe... Btw i'm borneo gurl from KUCHING..

09 August 2008

Kematian...

Bila kita sebut je kematian,mesti seram kan??aku baru je pas tengok berita TV3..
pasal sowang cikgu maut masa accident otw nak gi sekolah...sedih part is pasal wife dia arr..tgh pregnant beb..cian kan..

Selama hidup aku,mendapat berita ttg kematian org yang aku rapat cuma 3 kali..
1st time masa arwah anak mak su aku..time tu aku x lah terasa sgt coz aku kecik lagi time tu..x tau pe2 lagi...

2nd time plak..kawan sekolah aku..meninggal accident gak..time tu aku form 3..pown x terasa sgt coz kitaowng x rapat mana pown..aku kenal dia pown sbb dye ex adek aku time tu..

kematian ke 3 yang aku lalui sgt menyakitkan sampai sekarang pown aku terasa lagi..
Pemergian arwah nenek sebelah mak aku...aku rapat ngan nenek aku..kalau nak tau muka dye mcm sape...ermmm kowang penah tgk citer 'OPAH' x??ha arwah nenek aku sebijik mcm muka dia cuma nenek aku versi gelap ah..hehehe

Aku ingat lagi dia meninggal tahun 2005..masa tu aku kat Johanesberg..yang buat aku terasa sampai sekarang sebab aku x berpeluang berada kat sebelah dye masa dye menghembuskan nafas dye..bukan aku tak nak balik kpg masa tu..sebab nye aku x dpt nak balik..masa aku dpt text dr mama mengatakan nenek dah xde..mula2 aku x nangis..aku x puas hati..aku kol mama..the moment aku dgr background sound,riuh,aku terus x leh tahan air mata..aku terus nangis..

2 hari aku x leh mkn..balik je dari flight,aku terus demam..aku balik kpg gi lawat kubur dye..of course x sama mcm aku lawat dia masa dia hidup lg..kat depan kubur aku nangis lagi..pas sedekah Al Fatihah..dlm hati aku,aku mohon ampun kat nenek sebab x dpt dtg masa dye nazak..

Aku gagahkan diri untuk kembali bekerja..masa tu aku selalu je demam..aku asyik nangis sebab ingatkan nenek..puasa 2005 sgt perit untuk semua keluarga aku..nenek aku suka kurma..bila kitaowang beli kurma,terus masuk lam fridge & x kuarkan dah sbb ingatkan dye..aku ingat lagi 1st day puasa pada tahun yg sama..aku kat osaka...sampai sana pagi jd lepas mandi aku tido..aku mimpi nenek aku..aku tgk dye pakai baju putih pastu kat tgn dye ada gelas penuh ngan air..aku cuba telan air liur tp x leh..tekak aku kering sgt masa tu..terjaga je aku nangis..

Aku citer kat mama,dye diam..dye suh aku balik kpg..aku ikut je..mama bg aku mandi guna tanah kubur nenek..(masa tu x sampai sebulan dia meninggal..)lepas mandi aku tanya mama kenapa??mama cakap Ustaz yg suruh sebab nenek nak bawak aku pergi dgn dye..sebab tu aku asyik mimpikan dye & asyik sakit..mama kata lg nenek cuma akan bawak cucu yg dye paling sayang je..aku mcm x caya sbb ake inga cuzen aku yg sulung tu cucu kesayangan dye..

Tahun ni masuk 4 tahun nenek xde..aku tetap rasa macam dye ada lagi..bulan depan nak puasa dah..banyak yg kami sekeluarga dah hilang..specially lawak jenaka arwah nenek..sebab nyer nenek aku ni kaki latah..jadi bila kitaowang usik dye,sampai nak pecah perut tgk gelagat dye..

Nenek..Semoga roh nenek di tempatkan disamping org2 yang beriman ~Amin~

Al Fatihah..

1 comments:

ska_ocean said...

kematian yg sgt mentuh hati aku, was kematian atok aku.. aku rapat sgt dgn dye.. dye panggil aku "Nur" which is sampai skrg xdew sorg pon yg aku benarkan panggil aku macam tu...

but the latest death yg aku face was my Pak Andak, adik mak aku pade 26/06/2008.. baru jew lagi... sedih sgt... tapi aku kat Pahang mase tu...

Hehehew! anyway, welcome to the blogger club beb!