About Me

My photo
Ampang, Selangor, Malaysia
To describe bout me @ yrself u need to get an opinion from other's so this is wat people says about me : CRAZY, CARING, TEMPER, SPOILT BRAT, BOSSY, SNOBISH, STUCK UP, PERFECTIONIST, GOOD LISTENER, GOOD ADVISOR, TV ADDICT, LOVING, TOO COMITTED, CHILDISH, EASY GET HURT, GOOD PRETENDER, KEEP EVERYTHING TO MYSELF... basically there's still a lot more but i'm afraid that the space is not enough for me to fill in..hehehe... Btw i'm borneo gurl from KUCHING..

30 September 2008

Hari Raya Dalam Tangisan

Lagi 1 hari nak raya..w/pun takbir x berkumandang lg tp aku da dgr takbir raya berkali2..air mata aku jatuh..sedih nya Allah je yg tau..tahun ni entah kenapa aku terlalu sedih..bukannya aku x penah beraya sorang kat kl..penah dulu tahun 2006 wic 2years ago..masa tu aku ok je..kenapa tahun ni perasaan aku lain mcm??entahlah,hanya Allah yg lebih mengetahui kenapa...

Tahun ni aku x beli apa2 pun untuk raya..no new stuff..cuma baju kurung pemberian papa masa b'day aku untuk aku raya tahun ni..i am just not happy this year..

Bukan lah nak cakap baik pasal diri aku..actually aku jahil bab agama & entah kenapa hari ni lepas berbuka,aku mandi & terus ambik wudhu' & sembahyang balik selepas 2 tahun aku tinggalkan tikar sembahyang..dan entah kenapa masa aku menunaikan solat,aku menangis teresak-esak..mohon ampun dr Allah..aku x mengharap tp memohon agar apa yg aku buat hari ni diterima oleh Allah..

Memohon keampunan drNya bukan sesuatu yg mudah..dan sesungguhnya aku tau Allah itu Maha Pengampun..aku x mintak apa pun..cuma mintak Allah ampunkan dosa aku terhadap kedua org tua aku & terhadap kawan2 yg amat aku sayangi & menyayangi aku..

Bila aku baca balik blog ni rasa mcm da tiba masa untuk aku mati je..tp betul ke??x mungkin lah kan..perasaan je kot..tp kalau betul,sempat x tuk aku bertaubat??sempat x Allah ampunkan dosa2 aku..sempat x kawan2 maafkan aku??tp terus-terang aku katakan..perasaan aku sgt2 lain..entah kenapa??

Dan sekarang aku dgr lagu ANDAI KU TAHU nyanyian unggu..lg buat aku sedih..aku mmg nak buat baik kat semua org specially parents aku sebelum ajal aku sampai..aku da banyak sgt buat dosa ngan diaorg..& aku sgt pasti parents aku akan maafkan aku..yg buat aku sedih is i forgot my dad b'day!!!aku baru realize hari ni after 3 days papa nyerr b'day..in my family aku lah org yg paling ingat pasal b'day org..specially my family's b'date..Papa,i'm soo sorry for not wish u on yr b'day..it juz that there's a lot of things on my mind right now..it's true..even now..bdn aku panas..aku gelak,aku bercakap hanyalah berlakon semata2..dlm hati aku sgt2 sakit..Allah saja yg tahu..if i were being written by Allah dat i'll be leaving soon , ampunkan segala dosa aku..


ANDAI KU TAHU ~ UNGGU

andai kutahu
kapan tiba ajalku
ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umuruku

andai kutahu
kapan tiba masaku
ku akan memohon
TUhan jangan Kau ambil nyawaku

reff:
aku takut
akan semua dosa dosaku
aku takut
dosa yang terus membayangiku

andai kutahu
malaikatMukan menjemputku
izinkan aku
mengucapkan kata tobat padaMu

ampuni aku
dari segala dosa dosaku
ampuni aku
menangisku bertobat padamu

aku manusia
yang takut neraka
namun aku juga
tak pantas di surga

mak , ayah , abg , adik & kawan2...Selamat Hari Raya Aidilfitri & Maaf Zahir Batin..
andai betul ajal aku da nak sampai , ampunkan dosa kepada semua..jgn menangis kerana aku x akan tenteram kat tpt baru..yg aku mintak..doakanlah aku semoga aku boleh di tptkan di sisi org2 yg beriman w/pun aku sedar aku x layak..Terima kasih semua..
One & for all...saya sayang anda semua...

0 comments: